امام جمعه شهرستان بجنورد: 
رسوخ شیعه انگلیسی، در لایه های روحانیت 

شیعه انگلیسی برای تامین هزینه های خود از کشورهایی مثل انگلیس ارتزاق می کند. شیعه انگلیسی در تمامی لایه های روحانیت وجود دارد، از مراجع تقلید تا طلبه ها و حتی مردم عوام جامعه برای این دسته، به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند.
شیعه انگلیسی - تشیع لندنی - کفر - استکبار - مبارزه - دشمن شیعه

 بعد از شهادت امام حسن عسگری علیه السلام، نهم ربیع الاول آغاز امامت امام زمان عج الله تعالی فرجه و الشریف فرا می رسد و برخی به بهانه این ایام و انتساب آن به روز فوت خلیفه دوم کارهای اختلاف برانگیزی انجام می دهند که مورد رد و انکار علما است. با این وجود به سراغ حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی، امام جمعه محترم شهرستان بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی رفتیم و گفتگویی را پیرامون ابعاد این قضیه انجام دادیم.

 

با توجه به اتفاقاتی که در چند سال اخیر، در شهرهایی مثل قم در راستای اختلاف افکندن بین تشیع و اهل سنت رخ داده است و افرادی به صورت هدایت شده این هفته را هفته برائت نامیده و با پوشش نادرستی، به این اقدام دامن زدند، وظیفه علما، روحانیت و مراجع چه بوده و چرا برخی از علما و مراجع موضع گیری درست و به موقعی نسبت به این فعالیت ها ندارند؟

برکات مهم انقلاب اسلامی ایران شامل: وحدت، رهبری دینی و رشد اعتقادات دینی و مذهبی بود. اگر ملت ایران خواهان حفظ انقلاب اسلامی است، می بایست به این سه اصل پایبند باشد. یکی از عوامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسئله وحدت بود. قبل از انقلاب اختلاف فاحشی بین اهل تسنن و تشیع وجود نداشت. فریادها و شعارهای مردم، ناشی از اتحاد بین آن ها بود، نه اختلاف.

بعد از انقلاب اسلامی، به علت بیرون کردن دشمن مشترک از کشور، عده ای از مردم دشمن را فراموش کردند. امام خمینی (ره) با مشاهده این وضعیت، دو اسلام را به جهان معرفی می کنند، اول اسلام آمریکایی و دوم اسلام ناب محمدی. ایشان با این حرکت خط روشنی بین اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی را ترسیم کردند. از نظر امام، مولفه های اسلام ناب، شامل: پیوستگی دین و سیاست، محوریت داشتن ولایت فقیه در جامعه بود. ایشان اسلام آمریکایی را اسلامی می دانند، که از سیاست فاصله گرفته و با یدک کشیدن اسم اسلام، به اسلام ضربه می زند.

مقام معظم رهبری ( حفظه الله ) راه امام خمینی (ره) را با هوشمندی فراوان، ادامه دادند و تعبیر جدیدی را نیز به آن اضافه کردند، به نام شیعه انگلیسی. شیعه انگلیسی شیعه ای است که حنجره اش در خدمت استکبار است. شیعه انگلیسی برای تامین هزینه های خود از کشورهایی مثل انگلیس ارتزاق می کند. شیعه انگلیسی در تمامی لایحه های روحانیت وجود دارد، از مراجع تقلید تا طلبه ها و حتی مردم عوام جامعه برای این دسته، بصورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت می کنند.

پیروان شیعه انگلیسی در واقع کسانی هستند که با تفرقه افکنی در صدد ایجاد شکاف بین مسلمانان برآمده و قصد دارند چهره اسلام را خدشه دار کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری، هر کسی که در صدد تفرقه افکنی بین مسلمانان باشد، مزدور است.

متاسفانه امروزه نیز افراد متهجری وجود دارند که در واقع ادامه دهنده راه همان کسانی هستند که در اوایل انقلاب، امام راحل به آن ها لقب بی ولایت ها را دادند. بی ولایت ها خود را در ظاهر طرفدار و پیرو ولایت می دانند، اما در عمل مخالف آن هستند. این دسته از افراد در تمامی لایحه های نظام حضور دارند. و با مبالغ بسیار بالا از سمت کشورهایی مثل انگلیس حمایت می شوند.

اگر به دقت تاریخ امامت بررسی شود، متوجه این مسئله می شویم که در زمان امامت هر امامی، مسئله وحدت در اولویت بوده است. تنها در یک بازه زمانی پنج ساله و بنا به مصلحت، این وحدت کنار گذاشته شده و به موضوعات اصلی پرداخته می شود. .

امروزه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی )‌ که مسئله وحدت را مطرح کرده اند، از مسئله غدیر غفلت نخواهد شد. اینکه امروزه مسئله وحدت مطرح می شود، دلیل بر پایبند نبودن به مبانی تشیع نیست. اما موضوع مهم در این راستا این است که به دلیل وجود دشمنی های فراوانی که علیه اسلام و مسلمین در جهان صورت گرفته است، می بایست وحدت موضوع اصلی و مهم باشد تا مسائل دیگر.

خداوند متعال در ارتباط با مسئله وحدت در یکی از آیات قرآن اینگونه می گوید: وأطیعوا الله و رسوله ولا تنازعوا فتفشلوا وتذهب ریحکم واصبروا إن الله مع الصابرین . و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است!

 

چرا برخی از مراجع موضع گیری جدی و علنی نسبت به این مسائل ندارند؟

زمانی که علما و مراجع اعلام می کنند که پایبند به رهبری و ولایت فقیه هستند، یعنی مواضع نظام و رهبری را قبول دارند. لذا ضرورتی وجود ندارد که یک مرجع تقلید بسیار دقیق و جزئی به مسائل این چنینی بپردازد. یکی از علت های مهمی که مراجع به این مسائل دامن نمی زنند این است که به دلیل عدم شناخت کافی برخی از مردم، نسبت به جایگاه مرجعیت و عدم تشخیص دقیق و درست بین مرجعیت انگلیسی و مرجعیت های دیگر، اگر موضع گیری صورت گیرد، مردم آن را در تقابل با یکدیگر شمرده و وحدت بین مراجع و مسلمین از بین می رود.