آیت الله قاضی زاده

 

بر اساس گفتگوی اختصاصی خبر نگار  روابط عمومی حوزه علمیه خراسان  آیت الله قاضی زاده، از اساتید درس های خارج حوزه علمیه خراسان  با اشاره به حکم اعدامی که آل سعود و حکام آن برای عالم مبارز شیعی اعلام کرده اند، تصریح کرد: آدم کشی برای آنها تازگی ندارد و این حکومت از اصل و پایه بر اساس کشتار بوجود آمده است.

وی افزود: آنان هم اکنون نیز به همه تروریست ها کمک می کنند تا مسلمانان را بکشند.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این حکومت قانون مدار و دین شناس نیست، ابراز کرد: به طور قطع این امر که یک نفر را به خاطر دفاع از ملتش و بیان این مطلب که چرا ظلم می کنید؟ اعدام کنند، نزد تمام علمای عالم محکوم است.

وی اضافه کرد: اگر به فرض، کسی کاری کرده که باید محکوم شود، می بایست وکیلی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.

آیت الله قاضی زاده با تاکید بر اینکه شهادت برای شیخ نِمِر آرزوی اوست و از شهید شدن ترسی ندارد، گفت: اتفاقا یکی از خوشبختی های او همین است که بدست چنین ستمکارانی به شهادت برسد.

وی تصریح کرد: سعودی ها باید بداند که با اعدام شخص «نمر»، ده ها «نمر» پیدا می شوند و رشد می کنند یعنی سعودی ضرر می کند نه اینکه به مردم سرزمین حجاز و شیعیان زیان برسد.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه معتقد است: خداوند مقدماتی را فراهم می کند که دولت سعودی سرنگون شود.

حمله به زن و بچه یمنی هنر نیست

آیت الله قاضی زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشتن مردم بیگناه، زن و بچه ها هنر نیست، ابراز کرد: این کار انسانی نیست بلکه وحشی گری و جنایت کارانه است و از نظر افکار عمومی و سازمان های بین المللی محکوم می باشد زیرا جنایت جنگی از این بالاتر نیست که روی سر یک بچه بمب بریزند.

وی توضیح داد: آدم کشی در جنگ معنی دارد اما اینکه یک دولت اینقدر پلید باشد که مریض ها و بیماران غیر جنگی را بمباران می کند در حالی که مجروحین جنگی نیز باید در امان باشند و حتی اجازه ورود دارو نیز نمی دهد، از نظر انسانیت صحیح نیست و محکوم می باشد.

این استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: تجاوز به یمن به جایی نمی رسد و تنها این اقدام نشان می دهد که آنها بویی از آدمیت نبرده اند و وحشی‌گری از این بالاتر قابل تصور نیست؛ در عین حال یمن پیروز نهایی است.

آیت الله قاضی زاده افزود: سعودی ها کسانی هستند از ابتدای حکومت شان مساجد و قبور اهل بیت (ع) را تخریب کردند و از هیچ عمل وحشیانه ای نگذشتند.

وی با تاکید بر اینکه آنها اشتباه می کنند و همه دنیا این کار را محکوم می کند، اظهار کرد: سعودی ها نوکر آمریکا هستند که می خواهد بر منطقه و نفت مسلط شود.